W 2002 roku, kiedy Rian Pozzebon, który był wówczas krewnym nieznanym w sneakerowej społeczności, otrzymał propozycję dołączenia do Vans i pomocy w odbudowie programu butów skateboardowych marki ze swoim wieloletnim przyjacielem i kolegą Jonem Warrenem, miał jedno ważne pytanie: „ Czy pozwolą nam zadzierać z klasykami? ” wyprzedaż vans

W tamtym czasie Vans nie był szczególnie zainteresowany podstawowymi modelami, takimi jak Slip-On, Old Skool i Authentic. „Klasyki po prostu istniały” – mówi Pozzebon. „Ale oni nie zostali zepchnięci”. Zamiast tego marnowały się – w zaledwie kilku podstawowych kolorach – w sklepach Vans.

Firma skupiła się gdzie indziej, na nowszych stylach. Po pokonaniu fali boomu na deskorolkę lat 90. Vans stawił czoła nowej konkurencji młodszych marek obuwia skateboardowego, takich jak DC i Osiris. Firmy te – urodzone zaledwie kilka lat wcześniej – preferowały bardziej masywną, bardziej zaawansowaną technicznie sylwetkę (słowo, którego używa społeczność modowa do opisania kształtu buta). Dla porównania, styl retro Vans był nieświeży. We wczesnych latach nowego tysiąclecia prawie dziesięciolecie trwałego wzrostu zanikło – podobnie jak dobra wola klientów. vans plecaki

„Po prostu nigdy nie traktowałem tego poważnie jako buta lifestyle’owego. W ogóle ”, Brian Trunzo, starszy specjalista ds. Prognozowania trendów w dziedzinie mody męskiej w WGSN, mówi o swoich ówczesnych odczuciach wobec Vans. Nękany przez nową konkurencję na swoim podstawowym rynku skateboardowym i ignorowany przez wyznaczających trendy sneakerheadów, którzy woleli Air Force 1 lub Adidas Superstar, Vans wydawał się być na skraju utraty znaczenia.
But, obuwie, trampki, buty do chodzenia, buty Plimsoll, buty na zewnątrz, buty sportowe, buty do biegania, czcionka, marka, vans bluzy
Dzięki uprzejmości firmy Vans

I oto Pozzebon – nawet jeszcze nie pracownik – zapytał, czy mógłby spojrzeć wstecz zamiast do przodu, aby wpłynąć na swoje decyzje projektowe. To było co najmniej śmiałe pytanie. I jeszcze. „Kiedy przyjechaliśmy i przeprowadziliśmy wywiad, powiedzieli:„ Cokolwiek to potrwa ”. Czegokolwiek potrzebujesz ”” – wspomina. Niezależnie od tego, czy w tamtym czasie w pełni o tym wiedział, trafił na coś, co okaże się kluczowe dla przyszłego sukcesu marki. vans koszulki

„To był ten kawałek w stylu vintage”, mówi Pozzebon, obecnie dyrektor firmy ds. Projektowania obuwia lifestylowego. „W tamtym czasie Vans niekoniecznie wiedzieli, co tak naprawdę mają”. vans czapki

Koncentrując się na tym elemencie DNA firmy, Pozzebon i jego zespół projektowy przeprowadzili Vansa przez zwrot, który był wręcz oszałamiający. Marka stała się podstawą amerykańskiej kultury obuwniczej, na poziomie kultowych marek, takich jak Converse (który jest dwa razy starszy) i Nike (prawie 10 razy większy). Vans są noszone przez celebrytów i osoby wpływowe na modę, tłumy dżinsów i T-shirtów, które rzadko zwracają uwagę na to, co jest stylowe, zarówno nastolatki, jak i małe dzieci. Tym bardziej imponuje – zwłaszcza w dobie bezprecedensowych innowacji technologicznych – że oparł się na zaledwie pięciu klasycznych stylach, aby nadać jej kulturowe znaczenie, które prawdopodobnie nigdy nie było wyższe, a także sprzedaż, która bezsprzecznie nigdy nie była wyższy.